9 Mayıs 2012 Çarşamba

YELKENE NASIL BAŞLANIR



Deniz sakinleştirir. İnsanı hayatın gereksiz tasalarından, sıkıntılarından  sıyırır. Güneşli günlerde de güzeldir, fırtınalı havalarda da. Göğe doğru yükselmiş yelkene  vuran rüzgar yeni bir hayat tecrübesi  sunar insana. Doğanın değişkenliği karşısında büyümeyi öğreniriz. Peki bu yaşa kadar bunlardan haberdar mıydım? Hayır. Fenerbahçe marinaya yerleşmiş direkleri ufka doğru uzanan yelkenliler güzel olmakla beraber bana o kadar uzaktılar ki. Herşey 12.Haziran.2012 de Sara ablanın getirdiği kitap ile başladı. “Okyanusta  bir Türk Kızı” Hülya Leigh. Kitabı ilk günden bitirebilirdim, ama o kadar güzel bir anlatım, o kadar büyülü bir dünya vardı ki yavaş yavaş okumayı tercih ettim.  Başka bir dünyanın kapıları işte o kitapla aralandı. Okyanusa açılma dileği…

Kitabı bitirdiğimde Turkcell Sosyal Aktivite Grubunun gönderdiği mail, yeni açılacak Yelken Kursu’ nun kayıtlarının başladığını haber veriyordu. O an anladım ki, yelken hayatıma giriyordu. Apansızca ve aniden. Hemen kursa yazıldım.  Bu arada Sadun Bora, John Slocum, Hakan Oge’ nin kitaplarını okudum. Evet okyanusa açılmak zor, meşakkatli, deneyim gerektiren bir hayal fakat neden olmasın :)

Bu sebepten yeni başlayan birinin ihtiyaç duyduğu bilgileri bu yazıda gündeme getirmek istedim.

-   -Başlangıç seviyesinde bir kursa yazılın. Bu işe gerçekten istekli olup olmadığınızı görün.




-Eğer devam etmek ve kendiniz için hayaller oluşturmak istiyorsanız kitap okumaya başlayabilirsiniz. Benim içimdeki bu ışığın çıkmasına neden olan Hülya Leigh’ in kitabı idi. Eminim herkes için bu ışığın yanmasına sebep olacak başka kitaplar vardır.
Ben burada okuduğum ya da okumayı istediklerimi listeledim.

Hulya Leigh-Okyanusta Bir Türk Kızı
Joshua Slocum- İlk Defa Tek Başına
Hakan Oge-Macellan’ ın izinde
Sadun Boro- Pupaya Yelken
Sadun Boro- Vira Demir
Osman Atasoy-Uzaklar
Ayça Kirişçioğlu- Yol
Tania Aebi- Tek Başıma


-Facebook, twitter’ dan yelken ile ilgili gruplara üye olun. Böylece yelken camiasındaki son haberleri öğrenebilir, size uygun eğitim fırsatları yakalayabilirsiniz.


- İstanbul’ da düzenlenen Boat Show etkinliklerine katılın.  Görmek ve yaşamak en büyük deneyimdir. Boat Show’ da eğitim düzenleyen firmaların yetkilileri ile konuşun. Gitmeden önce öğrenmek istediğiniz konuları yazın ve yetkililerden bu konularda bilgi edinmeye çalışın.



-Başlangıç seviyesinden sonra ileri  yelken eğitimine katılım.İleri yelken eğitiminde eğitim teknesi  yerine gerçek bir teknede deneyim edinmeye çalışın.

-Bu konuda yalnızsanız ve ne yapacağınızı bilmiyorsanız çevrenizdeki arkadaşlarınızla bu ilginizi paylaşın. İlgili olan kişiler varsa onlarla beraber eğitime katılın.


-Yelken bir takım sporu.  Bu sebepten varsa şirketinizdeki bir takıma, yoksa eğitim kurumlarının oluşturdukları takımlara girmeye çalışın. Yelken özellikle bir takımda yapıldığında daha çok zevk aldığınız bir etkinlik.


-Şeker bayramı, kurban bayramı, yıllık izinler yelken deneyiminizi  geliştirebileceğiniz zamanlar. Bu fırsatları kaçırmayın.


-Ve kendinizi rüzgara bırakın. Rüzgarınız her zaman neta olsun.

Not: Yelken eğitiminde Kechi Sailing’ in deneyimli kaptanları ile denizlere açıldığımızda çok memnun kaldım.
İleri yelken eğitimini eğitim teknesinde almak yerine, gerçek  bir tekne ile almayı tercih  ederdim.
Yelken ilgisi olan arkadaşlarınızla kendi programınızı yapmaya çalışın.

1 yorum: