4 Şubat 2012 Cumartesi

Alize, Savaş ve Aşk Üçlemesi

Yuvarlak dünyanin dört köseli insanlarinin arasinda ne kadar anlasilmaz ve yorgunsun Alize
Elindeki içtigin sigaranin her dumaninda çizdigin resimlerin yogunlugu,asklarinin aciligi
Kalbinde ise hayatin kosusturmacaligi arasinda kalmis savasin var
Her gün ayni mahallenin ayni bakkalinin önünden geçerken
Ayni insanlarin tuhaf bakislarinin altinda hüküm giyerken
Erkeklerin aç , kadinlarin kiskanç bakislarinin altinda yine de ay kadar parlak, yildizlar kadar
uzaksin Alize

Kimse inanmiyor buraya tasinmanin sebebinin ask olduguna
Duvarlarda duran kurumus sarap lekelerinin yeni eserlerin olduguna inanacak kadar da saflar hani
Yerlerde okunmus,firlatilmis,altlari karalanmis cümleciklerin seni anlatacagini sanip
Nasil da istahla okuyorlar yüzüne bile bakmadigin kagitlari

Sen Alize kimsenin anlayamayacagi kadar karisiklasmis
Yer yer dügümleri açilmaya çalisilmis
Bir halat kadar kalin
Bir igne ipligi kadar incesin

Acimasiz sorulari var degil mi insanlarin sana karsi
Biçak kadar keskin,akrep gibi yaraayici
Ama bu dudaklarina yerlesmis sahte olup olmadigindan hiç süphe edilmemis gülümseyisin var ya
Nasil biçaklari köreltip,akrepleri yaraliyor Alize

Bu sabah evime geldi tiknaz bir genç, elinde bir yerlerden kaptigi kaydetme cihazi
Senin öldügünü benim ise ne düsündügümü sordu
Senin öldügünü söyledi Alize inanabiliyor musun
Aglayamadim Alize aglayamadim

Disarida yagmur yagiyordu tam senin sevdigin gibi
Nakis nakis isledigin sarap lekeleri duvara sanki benim resmimi çizmisti
Firlatilmis kagitlari toplayan gazetecileri gördüm Alize
Telasli , senin pesinde
Ben ise seni yere uzanmis bedeninde
Sahte olup olmadigini hiç süphe etmedigim dudagina takilmis gülümsemende ariyordum

Intihar ettigini söylediler ,uyku ilaci içmissin
Sen de mi ölmeyi düsünecek kadar umutsuuzlastin Alize
Seni tanidigimda nasil genç,nasil heyecanliydin
Hayat için kurdugun renklerle süslü hayata ne çabuk eristin
Ama o süslü hayatinda sade insanlara yer yoktu Alize hiç farkedemedin
Her süslü insana kendin gibi sanirken ,ne çok aci geçirdin,ne çok biçak yedin sirtindan en
önemlisi kalbinden
Yapma dedigimde ise elindeki sarap bardaklarini duvara firlatirdin
Anlamsizlastigini söylerken duvarda süzünlen her sarap damlasi kalbime akardi Alize
Ama dur demeliydik degil mi
Ama dur diyemedik
Ayrildik
Sandik ki ayrilinca hem sen hem ben mutlu olacaktik Alize
Ne komik
Olamadik
Seni herkes ya ask kadini
Ya da savas kadini yapti
Kimse ise benim gibi
Seni Alize Savas Ask üçlemesinin kadin kahramani olarak yaratmadi 


 © Tüm hakları  İpek Sahra Özgüler' e aittir.

 
Not: Dergicik 26. sayıda yayımlanmıştır.
http://kedt.ncc.metu.edu.tr/dergi/26/ adresinden ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder