9 Aralık 2011 Cuma

Pagan'da Yolunda Aşk-Bölüm 2

"Pagan' da ya ne dersin?" dedi elimi tutarken ince zarif beyaz elleri
Bana değil
Kaba, büyük, kıllı ellerime bakarken
Sanki soru sormuşum gibi devam etti

Pagan' da yı bende bilmiyorum
Hatta inanmazsın hangi yarımkürede ondan bile haberim yok
Kim bilir Antartika kadar soğuktur belki
Şimdi düşündüm de soğukluk yakışmaz oraya
İçimden bir ses
Sıcak bir yer olduğunu söylüyor
Ama öyle yaz sıcağı gibi değil
İnsanın beynini kaynatıp, derisini yakan
Ege meltemi esiyordur orada sakince
Yemyeşildir ağaçlar
Yok şu anda emin oldum
Kesin ilkbahar hüküm sürüyordur oniki ay
Ya da biz gittiğimizde ilkbahar hüküm sürüyor olacaktır
Ya da olmalı değil mi?
Sahi Pagan' danın terkedilmiş bir yer olduğunu hayal ettiğimi söylemiş miydim?
O güzelliğine karşı terk edilmiş
Pagan' da kıyılarındaki tuz  sahiline  kadar yürüyellim seninle
Bomboşluk
Beyazlığın içinde
Bulutların üstüne çıkmış gibi özgür olalım
Oldu bitti kuş olmak istediğimi bilirsin
Kanatlarım olmasa da kendimizi dertlerimizden, tasalarımızdan, günlük kaygılarımızdan arındırdıkça
Kanatlanalım
Ama sırtımızdaki çantaları ne yapacağız
O kadar yolu onlarla yürümek güç olur
O zaman ilk önce şöyle yapalım
Yatacağımız, uyuyacağımız, toprağa bedenimizi bırakacağımız bir mağara bulalım
Mağara' nın girişi alçak olsun ki
Kendimizi güvende hissedelim
Gerçi bu yolculuğa çıkabiliyorsak güven hissini de biryana bırakmış olmalıyız değil mi
Güven normal insanlara özgü bir şey
Sen ve ben ise normal miyiz pek bilmiyorum
Yani ben kesin değilim de
Senin normal olduğun konusunda şüphelerim var
Gene de benimle beraber bu yolculuğa çıktığına göre
En azından normalden çıkma yolunda cesaretin var
Neyse, mağaranın girişi alçak
Ama içi geniş olsun
Eşyalarımızı orda bırakalım
Bu arada bir eşya listesi hazırlamamıza gerek var mı?
Yoksa sadece para, çakı, pusula alarak mı gitmeliyiz Pagan' da ya
Tabii pasaportu unutmayalım
Kimliğimiz olmadan biz bir hiçiz değil mi?
Ülkemizden çıkmak
Yeni ülkeleri gezmek, görmek
Fani ömrümüzü aynı ülkede değil farklı ülkelerde tüketmek için bile
Bir pasaporta ihtiyacımız var
Ah bir kuş olmaya o kadar ihtiyacım var ki
O zaman yanıma almam gereken eşya da olmaz
İsmimi de artık değiştirmek istiyorum
Zuhal miş
Ben ismi olmayan biri olmak istiyorum
İsimsiz
Pagan’ da uçağına binince ilk işimiz ismimizi değiştirmek olsun
Benimki ne olsun
Biraz düşüneyim
Oldu bitti ne olmak istersem o olayım
Şimdi buldum
Benimki “Pagan Kızı” olsun
Ülkemizin sınırlarından çıktığımızdan itibaren
Zuhal ismini terk ediyorum
İsmini terk eden zaten neleri terk etmez değil mi?
Sana da bir isim bulmalıyız
Belki sen ismini bırakmak istemezsin
Benim gibi deli olmadığın bir gerçekse
İsmini bırakmak istememen o kadar normal
Çok suskunsun
Yoksa
""Pagan' da ya gitmek istemiyor musun  ?!!!"
© 2011 Tüm hakları  İpek Sahra Özgüler' e aittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder