1 Aralık 2011 Perşembe

Paskalya adasi,Moailer ve Yalinayak Cocukluk-Bölüm 1

Gel
Kisa bacaklarini saglam bas taşa
Tum gucunle yukselt bedenini
Uzun bir yol var onumuzde
Engebeli bir yol

Oflama lutfen
Saatler sonra Moai'nin tepesinden izlerken gun dogumunu
Bana tesekkur edeceksin
Gunesin titrek isiklari  yukselecek gogumuze

Sahi ne kadar sansliyiz
Ne kadar sakin etraf
Ay iyi bir kilavuz bizim icin
Ve biz
Bir colun ortasinda hareket eden iki bocek gibiyiz
Hahaha iki kucuk bocek
Neden bu kadar kizginsin
Bocek kadar ufak,bocek kadar atik oldugun icin mi
Hem baksana alistin tirmanmaya
Hatta dogdugun gunden beri Moai'lere tirmaniyor gibisin
Tamam duzeltiyorum
Bocek degilsin maymunsun
Moai maymunu Jeremy
Of yine kizdin
Espri yapilmiyor sana
Illa ciddi olacaksin
Yuzyillar once atalarinin yaptigi taslar gibi yuzun
Sert
Kibirli
Magrur
Belki de o yuzden boyle kaciyorsun onlardan
Yuzlesemiyorsun

Neyse
Nasil olur sence gundogumu
Gunesin utangac oklari nasil renklendirir sakin okyanusumuzu
Babaannemin soyledigi sarkiyi Soyleyelim mi

"ey Moai uykunu kim boldu
Yuzune derin cizgiyi kim vurdu
Kaskati halin
Suskunluga boguldun..."

Tamam susuyorum
Seninle gun dogumunu izlemek hata
Hem senin kolen degilim
Anliyor musun
Canim isterse sarki soylerim
Canim isterse avaz avaz bagiririm
Canim isterse susarim
Ve ben
Babaannemin soyledigi sarkiyi soylemek istiyorum
Hatirlar misin
Her sabah uyandigimizda sesini duyardik
Sesi Passsat ruzgarina karisirdi
Olen ogluna agit yakarken
Cigeri parcalanirdi insanin
Ve gormedigim amcamin mezarina
Her sabah
Yagmurlu sabahlarda
Gunesli sabahlarda
Karli sabahlarda
Totora birakirdi
Ah babaannecigim ah

Az kaldi varmamiza
Belki bir belki yarim metre
Farkinda misin
Kuslarin sesine nasil vuruyor okyanusun dalgalari
Gecenin alacasi ne guzel
Ne anlamli

Guzellige bak
Okyanusun guzelligine bak
Gokyuzunun guzelligine bak
Bulutlarin uzerinden izlemek gibi
Paskalya adasini
Ve gece kalin bir yorgan olmus gundelik telaslari,faydasiz dertlere
Ve gam,sevinc
Ayni sen ve ben gibi
Kardes olmuslar birbirine

Benim cok uykum geldi
Biraz kestirecegim
Beni uyandirir misin gun dogarken

........
Jeremy
Jeremy
Kacirdik gun dogumunu
Yalinayak cocuklugumuzla
Gun dogumu yerine
Renkli duslerimize uzandik
Monai heykellerinde.....



© 2011 Tüm hakları  İpek Sahra Özgüler' e aittir.

Not: Dergicik 33. sayıda yayımlanmıştır.
http://kedt.ncc.metu.edu.tr/dergi/33/ adresinden ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder